Helpling ontvangt investering van 13,5 miljoen

11 DECEMBER 2014
Samenvatting
Berlijn, 2 December 2014: Helpling, hét online platform voor services aan huis heeft een miljoenen investering vastgelegd. De investeerders zijn onder andere Mangrove Capital Partners, Phenomen Ventures, Point Nine Capital en Lukasz Gadowski.

De investering is in navolging van de explosieve groei van het jonge bedrijf. Helpling begon 29 maart 2014 in Berlijn en groeide binnen een half jaar uit tot de nummer één in meerdere landen. Vandaag de dag is Helpling beschikbaar in 150 steden en 8 landen binnen Europa en Zuid-Amerika.

Benedikt Franke, Co-Founder van Helpling: “De investering is een belangrijke mijlpaal in onze reis om hét bedrijf te worden in de service aan huis markt. We zijn binnen de markt al het meest wijdverspreid beschikbaar en deze investering zal ons helpen om dit bereik nog groter te maken. We gaan door met de beste service aanbieden voor al onze gebruikers, zowel klant als cleaner.”

Schoonmaakhulp nodig? Stop met zoeken. Helpling maakt het gemakkelijker en sneller dan ooit te voren om een betrouwbare en ervaren schoonmaker te boeken. Waar het in deze branche vaak berustte op via via en mond op mond reclame kan nu binnen 60 seconden online een hulp worden geboekt. Met de app of website is het een kwestie van adres invullen, aantal kamers en datum waarna een speciaal ontwikkeld algoritme de perfecte hulp vindt. Philip Huffmann, Co-Founder van Helpling: “schoonmaken was voorheen een markt met een beperkte doelgroep. Door de flexibiliteit, gemak en veiligheid van het online platform en de eerlijke prijzen is het toegankelijker om een hulp te vinden en te boeken. We streven ernaar om onze klanten meer te laten genieten van hun vrije tijd en een fijnere plek te maken van hun huis.

Over Helpling

Helpling is the leading online marketplace for home services outside the U.S. On the website or via app, customers can book a vetted and insured cleaner and gain back free time within a couple of clicks. For cleaners, the innovative online service makes it easier than ever to access new clients and to manage when and where they want to work.

Helpling was founded by Benedikt Franke, Philip Huffmann and Rocket Internet in January 2014. Since then the company has raised 56.5 million Euros from investors such as Mangrove Capital Partners, Phenomen Ventures, Point Nine Capital, Lukasz Gadowski, Lakestar and Kite Ventures.