Boka en städare via din smartphone: Helpling lanserar mobilapp

Innovativ design möjliggör snabb bokning med bara en touch

17 SEPTEMBER 2014, STOCKHOLM, SVERIGE
Sammanfattning
"Från taxiresor till hemstädning - platsbaserade tjänster är nästa stora trend inom mobil handel” - Benedikt Franke, grundare av Helpling.

STOCKHOLM, 17 september 2014: Helpling, Europas ledande online-plattform för bokning av professionella städare, lanserar idag en app för iOS och Android.

Aldrig tidigare har det varit så smidigt och enkelt att beställa hemstädning. I tv-soffan, på tunnelbanan hem från jobbet eller i solstolen - med Helplings nya app är det alltid möjligt att på bara 60 sekunder boka en professionell städare. Användaren skriver in address, datum, antal rum och eventuella tillvalstjänster. En specialutformad algoritm rekommenderar sedan en passande städare. Så fort bokningen är klar kan kunden spara den direkt i sin smartphones kalender eller vidarebefordra detaljerna till sin sambo.

"Fler och fler människor använder sina mobiltelefoner för att beställa allt från taxiresor till hemkörd pizza”, säger Benedikt Franke, en av Helplings grundare. “Vi tycker att det borde vara lika enkelt att boka en professionell städare. Med lanseringen av vår mobila app öppnar vi upp för en ny trend inom mobil shopping: hushållsnära tjänster".

Funktioner

Helplings app kommer med en rad funktioner som gör bokningen av städare så smidig som möjligt. Appen möjliggör bokning av såväl enskild som återkommande städning samt betalning via kreditkort. Med Helplings nya mobilapp går det även att:

• Vidarebefordra detaljerna om sin bokning direkt via email eller SMS till sin partner och berätta att hen kan se fram emot ett nystädat hem.
  • Lagra bokningar direkt i telefonens kalender och bli påmind innan städaren anländer.
  • Se när ens favoritstädare är tillgänglig.
  • Använda senaste bokningen som utgångspunkt för nästa och boka med bara en touch.

För mer information om Helpling, vänligen kontakta;Lise Rechsteiner, nordenchef, Helpling Telefon: +46 7 0582 2593 E-post:lise.rechsteiner@helpling.com

Om Helpling

Det nystartade, Berlinbaserade Helpling är Europas mest använda online-portal för bokning av professionella städare. Det 150 man starka teamet bakom Helpling leds av de två grundarna Benedikt Franke och Philip Huffman. Målet är att ge kunderna mer tid över till sådant de tycker om genom att göra det så enkelt och bekvämt som möjligt att boka hushållsnära tjänster. Företaget backas upp av Rocket Internet, världens största internetinkubator utanför Kina och USA. Helpling finns i dagsläget på 15 svenska orter samt i Österrike, Frankrike, Tyskland och Nederländerna. Planer finns även på att inom det närmaste expandera till fler länder globalt.

Så här fungerar Helpling

För 160kr/timme kan kunden boka en städning anpassad för sina individuella behov, med endast några få klick. På helpling.se eller via appen (App Store/Google Play) anger kunden sin adress, önskat datum, antal rum och speciella önskemål. Med dessa uppgifter som utgångspunkt och med hjälp av en specialutformad algoritm föreslår Helpling sedan en lämplig städare. Efter att städningen utförts kan kunden utvärdera såväl städaren som plattformen genom ett 5-stjärnigt betygsystem, samt lägga till städaren som favorit för framtida bokningar.

Om Helpling

pressmeddelanden