Eerste online schoonmaakplatform van Nederland lanceert tv-commercial

02 SEPTEMBER 2014
  •  Nieuwe tv-commercial van Helpling stelt huishoudstress aan de kaak.
  • Europa's grootste online platform voor schoonmaakhulp biedt televisiekijkers een simpele oplossing.
  • Commercial is de eerste uiting met de slogan "Zo gemakkelijk is schoonmaken".

• Amsterdam, 01 september 2014 - Met de tv-spot "Geen zin om schoon te maken?" biedt Helpling kijkers een eenvoudig alternatief voor de dagelijkse schoonmaak.

Mensen die zich herkennen in de wanhopige poetsers in de commercial, boeken binnen een paar kliks een professionele schoonmaakhulp op Helpling.nl. De spot laat in hoog tempo zien hoe ellendig schoonmaken kan zijn. We zien een jongeman die grote ogen krijgt van het poetsen van een glasplaat, een wanhopige moeder die een diepe zucht slaakt als ze weer moet stofzuigen en haar baby die het vervolgens op een krijsen zet. De spot eindigt met een zakenman die zijn bad weer glans probeert te geven maar met een hoofd vol zweetdruppels verslagen op de badkamervloer eindigt.

Inspelen op de frustraties van schoonmaken

Andreas Henn van het in Berlijn gevestigde creatieve productiehuis Dog Ear film is verantwoordelijk voor de commercial. "De bedoeling was om de wanhoop die soms ontstaat tijdens het schoonmaken overdreven uit te drukken en zo het publiek op dit gevoel aan te spreken. Wie ook zo de balen van schoonmaken heeft, schakelt de volgende keer Helpling in. Een goede schoonmaakhulp boeken was nog nooit zo gemakkelijk en veilig.", aldus Andreas.

Helpling wil stempel drukken op Europa

"Geen zin om schoon te maken" verschijnt in september op doelgroep-specifieke kanalen in hoge frequentie. Hidde Rensink, country manager van Helpling Netherlands: "Nu we onze schoonmaakdiensten in de 50 grootste steden van heel Nederland aanbieden, starten we de eerste landelijke tv-campagne. Een belangrijke stap, waarmee we onszelf willen positioneren als dé makkelijke en goede schoonmaakhulp voor in huis. We hopen hiermee een stempel op Europa te drukken en onze positie als vooraanstaand online schoonmaakplatform te versterken.”

"Zo gemakkelijk is schoonmaken"

De tv-spot is de eerste uiting waarin de slogan van Helpling wordt gepresenteerd: "Zo gemakkelijk is schoonmaken". De slogan zal vervolgens vanuit elk communicatiekanaal van Helpling naar buiten gebracht worden.

Bekijk de tv-spot op: http://youtu.be/l5om8VrgMTA

Over Helpling

Helpling is the leading online marketplace for home services outside the U.S. On the website or via app, customers can book a vetted and insured cleaner and gain back free time within a couple of clicks. For self-employed cleaners, the online service makes it easier than ever to access new clients and to manage when and where they want to work. As the first marketplace in Europe, Helpling mediates various household services from a single source, e.g. window cleaning, furniture assembly or painting work.

Helpling was founded by Benedikt Franke, Philip Huffmann and Rocket Internet in January 2014. Since then the company has raised 56.5 million Euros from investors such as Mangrove Capital Partners, Phenomen Ventures, Point Nine Capital, Lukasz Gadowski, Lakestar and Kite Ventures. Helpling is active in 9 countries in 3 continents: Australia, France, Germany, Ireland, Italy, the Netherlands, Singapore, UAE and UK.