Städare från internet: ett videomeddelande

01 AUGUST 2014, STOCKHOLM, SVERIGE

Helpling har intervjuat några av Helplings Berlin-baserade städare och producerat ett videomeddelande.

Video från Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3Vf2L-40LP8

Bilder från Flickr: https://www.flickr.com/photos/126354296@N03/sets/72157645879529081/

Från föredetta hotellstäderskor till extraknäckande studenter

Städpersonalen kommer från olika bakgrunder, men de flesta av dem har tidigare arbetat professionellt inom städ- eller hotellbranschen. Andra är studenter och pensionärer som vill tjäna lite extra pengar. Oavsett yrkesbakgrund testas de sökandes färdigheter i en ansökningsprocess i flera steg. På så sätt kan vi på Helpling garantera att alla våra städare håller hög standard.

Egenföretagare, oberoende och flexibla

Hos oss på Helpling är svartarbete tabu: Alla städare innehar F-skattsedel och arbetar självständigt. Denna arbetsmodell ger dem många fördelar:

• Självständighet och flexibilitet: Städarna skapar själva sitt eget arbetsschema. De bestämmer själva när och var de vill ta emot bokningar. För varje inkommande bokning kan de sedan själva bestämma huruvida de vill acceptera uppdraget eller ej.
  • Trygghet i planeringen: Genom att ansluta sig till Helpling får städare tillgång till en ständigt växande kundbas. På så vis minskar beroendet av enskilda kunder.
  • Support: Alla städare har möjlighet att kontakta Helplings support för frågor och assistans. Supportteamets enda arbetsuppgift är att vara städarna till hands, till exempel ifall städaren har problem med att hitta till en adress eller om hen har frågor rörande sin egen online-profil.
  • Försäkring: Om det vid ett städningstillfälle av misstag skulle gå sönder något, så täcks skadan av Helplings försäkring.
  • Kortare pendling: Städare anslutna till Helpling anger själva de områden där de vill arbeta. På så sätt slipper de oroa sig för att tvingas pendla långa sträckor.
Videor
Om Helpling