Online marktplaats Helpling ontvangt investering van Unilever Ventures

02 AUGUSTUS 2017
Samenvatting

Berlijn, 2 augustus 2017: Helpling, de grootste online marktplaats in Europa voor huishoudelijke diensten zoals schoonmaken, heeft vandaag bekend gemaakt dat zij een investering ontvangt van Unilever Ventures. Deze ontwikkeling markeert een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van de huishoudelijke-dienstenmarkt.

De investering van Unilever volgt op meerdere strategische partnerships tussen de twee bedrijven in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Singapore en Nederland. Hun co-branded marketingcampagnes omvatten samenwerkingsverbanden in winkels, gezamenlijke contentontwikkeling en de distributie van schoonmaakartikelen onder klanten van Helpling.

Benedikt Franke, mede-oprichter van Helpling: “Unilever heeft een aantal van de sterkste merken wereldwijd opgebouwd - het benutten van deze krachten en expertise creëert een sterk voordeel voor ons. De stap van Unilever is een belangrijk teken van vertrouwen in onze missie om Helpling tot een synoniem te maken voor hulp in het huishouden.

Meer dan 90% van de klanten gebruikt de service van Helpling op wekelijks of tweewekelijks basis, wat duidt op een duurzame relatie. De investering van Unilever komt op het moment dat Helpling de mogelijkheid bekijkt om schoonmaakproducten toe te voegen aan hun aanbod voor een nog completere consumentenervaring. De twee bedrijven verkennen de mogelijkheden voor verdere strategische samenwerkingen. Helpling zal een belangrijke drijfveer blijven in de online verschuiving van huishoudelijke diensten.

Olivier Garel, Head of Unilever Ventures: “De huishoudelijke-dienstensector is een zeer aantrekkelijke en snelgroeiende sector. In de afgelopen jaren heeft Helpling het tot marktleider geschopt en laten zien een rendabel business model te kunnen bouwen. Onze investering in Helpling geeft ons toegang tot een markt die nog in de kinderschoenen staat, maar enorm veel potentie heeft.

De komende 12 maanden zal Helpling verder streven naar winstgevendheid en het uitbreiden van de huishoudelijke diensten in verschillende de landen waar Helpling actief is. De investering zal voor een groot deel gebruikt worden voor de technische ontwikkeling van het platform. Hiermee kunnen processen worden geautomatiseerd, zodat klanten en hulpen nog eenvoudiger samen worden gebracht op het Helpling-platform.

Over Unilever

Unilever Ventures is de venture capital en private equity arm van Unilever. Zij investeren in een vroeg stadium in veelbelovende bedrijven en versnellen de groei door toegang te bieden tot Unilevers wereldwijde ecosysteem, activa en expertise. Het fonds lijkt te investeren in de wereldverbeteraars van morgen op het gebied van Personal Care en Digital Transformation. Belangrijkste focusgebieden binnen Digital Transformation zijn content creatie, kunstmatige intelligentie, data analytics, e-commerce, internet of things, mobile marketing en video, zowel in ontwikkelde als opkomende markten. Unilever Ventures bestaande investeringen omvatten met name Clavis Insight, Percolate, Blis, Gousto, Instacart, Blow, Nutrafol, Sun Basket, Iluminage Beauty, Froosh, and Voltea. Kijk voor meer informatie op: www.unileverventures.com

Over Helpling