Helpling ontvangt extra investering van 10 miljoen om nieuwe diensten te ontwikkelen

16 MAART 2017, BERLIJN
Samenvatting

Berlijn, 16 maart 2017: Helpling, de grootste online marktplaats voor huishoudelijke diensten in Europa, heeft vandaag bekend gemaakt dat zij een extra investering van 10 miljoen euro ontvangen. De investering onder leiding van APACIG is afkomstig van partijen die al eerder hebben geïnvesteerd in de tech start-up. De investering zal worden gebruikt om de online marktplaats uit te breiden met nieuwe diensten. Sinds de oprichting in 2014 heeft Helpling in totaal 67 miljoen euro aan investeringen opgehaald.

Inmiddels zijn er miljoenen huizen schoongemaakt door hulpen die actief zijn op het Helpling platform. De klantenbasis van het bedrijf dat zich richt op langetermijnrelaties bestaat inmiddels voor 85% uit klanten die op wekelijkse of tweewekelijkse basis boeken.

In januari lanceerde Helpling in Duitsland aanvullende huishoudelijke diensten, zoals ramen lappen, schilderwerk en het in elkaar zetten van meubels. Het doel hiervan is om de positie van Helpling als grootste online marktplaats voor huishoudelijke diensten te verbeteren. De huidige investering zal gebruikt worden om deze diensten uit te rollen naar alle andere markten.

Benedikt Franke, Co-Founder van Helpling: “Onze core business heeft zijn succes bewezen en zal binnen een jaar winstgevend zijn. De aanvullende diensten zijn een belangrijke stap om Helpling te positioneren als dé plek voor het boeken van alle huishoudelijke diensten.”

Hans-Jürgen Schmitz, Co-Founder en Managing Partner van Mangrove Capital Partners: “Helpling domineert vandaag de dag de particuliere schoonmaakmarkt in Europa. Het is geweldig om te zien hoe de oorspronkelijke visie van een marktplaats voor alle grote huishoudelijke diensten steeds dichterbij komt. Dit plaatst Helpling een een unieke positie.

Over Helpling