Helpling wint terrein in Utrecht: steeds meer huishoudelijke hulpen geboekt

16 JANUARI 2017
Samenvatting

Amsterdam, 16 januari 2017. Steeds meer mensen in Utrecht maken gebruik van een huishoudelijke hulp. Sinds de oprichting van het schoonmaakplatform Helpling in 2014 zijn 3000 huizen in Utrecht schoongemaakt. De groei laat zien dat er in Utrecht, naast de bestaande zwarte schoonmaakmarkt, extra behoefte is aan hulp in het huishouden. Een interessante ontwikkeling.

Helpling is een online marktplaats waarop huishoudens en particuliere huishoudelijke hulpen aan elkaar worden gekoppeld. Je kunt via Helpling binnen 60 seconden een betrouwbare en gescreende hulp vinden uit je eigen buurt. Als klanten kun je de beoordelingen van schoonmaakhulpen inzien voordat je een boekingsverzoek plaatst. Bij Helpling hoef je geen contant geld meer in huis te hebben; de betaling verloopt via het platform.

Het succes in Utrecht laat zien dat Helpling een aantrekkelijk alternatief is voor de zwarte schoonmaakmarkt. Floyd Sijmons, oprichter van Helpling in Nederland: “Een briefje in de supermarkt of via via was tot voor kort de enige manier om aan een huishoudelijke hulp te komen. Het vinden van een betrouwbare hulp nam hierdoor vaak weken de tijd in beslag. Dat is nu voorbij. ”

Uit onderzoek blijkt dat ruim 715.000 Nederlandse huishoudens gebruik maken van een huishoudelijke hulp. De schoonmaakhulp wordt negen op de tien zwart ingehuurd. Helpling wil hier met aantrekkelijke prijzen zo snel mogelijk verandering in brengen.

Over Helpling