Helpling breidt lokale operatie in Nederland uit

16 MAART 2016, AMSTERDAM, 16 MAART 2016
Samenvatting

Amsterdam, 16 maart 2016 - Helpling, Europa’s leidende online marktplaats voor huishoudelijke services, heeft vandaag aangekondigd dat ze hun lokale team in Nederland gaan uitbreiden. Het bedrijf bekrachtigt het belang van de Nederlandse markt voor hun internationale strategie door het lokale merk te versterken en het plaatselijke team te vergroten. Gelijktijdig aan de uitbreiding vindt de migratie van Helpling’s Nederlandse platform naar de technologie van Hassle.com plaats. Hassle.com, de Europese pionier in online huishoudelijke services, is in juli 2015 door Helpling gekocht.

In september vorig jaar kondigde Helpling aan zich te concentreren op haar belangrijkste Europese markten om het pad naar winstgevendheid te versnellen. Onder deze markten vallen Frankrijk, Duitsland, Italië en Nederland. Helpling is toegewijd om haar lokale operatie in Nederland te versterken door het uitbreiden van plaatselijke werkzaamheden en het verdubbelen van het team in Amsterdam. De serviceteams voor zowel klanten als schoonmaakhulpen zijn van het hoofdkantoor in Berlijn naar Amsterdam verplaatst om het team in staat te stellen om op de meest effectieve manier in te spelen op lokale ontwikkelingen.

“We zijn trots op de snelheid waarmee we Helpling als marktleider in Nederland hebben gepositioneerd. Aangezien Nederland onze op een na grootste markt is, is Nederland cruciaal voor onze internationale strategie. De uitbreiding van lokale operaties is een logische stap om het team de mogelijkheid te geven om snel te reageren op de behoeftes van de markt.”, aldus Benedikt Franke, Co-founder van Helpling.

Helpling verwacht om samen te werken met meer dan 1500 schoonmaakhulpen voor het einde van het jaar, na het succesvolle, eerste volledige bedrijfsjaar in 2015 en een sterke start in 2016.

Daarnaast heeft het bedrijf aangekondigd dat het Nederlandse platform vandaag zal migreren naar de technologie van Britse dochteronderneming Hassle.com. Helpling acquireerde de Europese pionier van online huishoudelijke services in juli 2015. Het nieuwe platform geeft klanten, naast andere nieuwe functies, de mogelijkheid om profielen van schoonmaakhulpen te bekijken voordat de klant een boeking maakt. Daarnaast biedt het schoonmaakhulpen onder andere de mogelijkheid om hun klantrelaties direct op het platform te beheren - wat Helpling’s positie als gescreende online marktplaats voor huishoudelijke hulpen versterkt.

“Na een geweldige ontvangst van ons concept en het bereiken van een mijlpaal van 50.000 schoongemaakte huizen via Helpling kunnen we er trots op zijn dat Nederland de grootste markt van Helpling is na Duitsland. Nu kijken we er naar uit om twee belangrijke vervolgstappen te nemen in onze missie om huishoudelijke services te digitaliseren en de Nederlandse markt te versterken: het bouwen van een sterk Nederlands team en de migratie van ons platform naar een geavanceerdere technologie. We geloven dat dit onze bedrijfsstructuur naar een hoger niveau tilt.”, Floyd Sijmons, Country Manager van Helpling Nederland.

Over Helpling