Sista minuten-tips inför mors dag: Helplings presentkort på hemstädning

På söndag är mors dag här igen, och Sverige gör sitt bästa för att skämma bort alla mammor på denna dag: frukost på sängen, upplevelsepresenter och ett överflöd av blommor. Enligt Svensk Handel är just blommor den mest populära gåvan - på en enkät svarade 25 % att de skulle ge blommor på mors dag.

Att städa är något som mamma förhoppningsvis slipper göra på söndag. Ett presentkort på hemstädning från Helpling kan därför vara en perfekt present på mors dag – som dessutom ger glädje till fler än mamma. För i samband med mors dag donerar Helpling 150 kr till BRIS för varje ny kund och för varje kund som handlar presentkort på städhjälp. BRIS arbetar för att förbättra barns och och ungas villkor och rättigheter, och hanterar tiotusentals samtal varje år. Bidraget hjälper BRIS att vara tillgängliga för alla barn och unga som behöver stöd och hjälp.

Presentkortet finns i tre versioner: 2 timmar, 3 timmar eller 4 timmars städning. Gå in på helpling.se/mamma för att ta del av kampanjen.

Om Helpling

Helpling grundades 2014 med idén om att förenkla bokning av hemstädning. Detta gör man genom att erbjuda en onlinemarknadsplats mellan köpare av städtjänster, och Helplings kvalificerade städpartners. Kunder kan enkelt, via app och hemsida, boka en städning genom att enbart uppge adress, namn och önskat städtillfälle. Hittills har tusentals svenskar på 15 orter använt tjänsten. Genom att kunderna lämnar ett betyg efter utförd städning genomgår våra städpartners en kontinuerlig kvalitetssäkring.

Om Helpling

Helpling is the leading online marketplace for home services outside the U.S. On the website or via app, customers can book a vetted and insured cleaner and gain back free time within a couple of clicks. For self-employed cleaners, the online service makes it easier than ever to access new clients and to manage when and where they want to work. As the first marketplace in Europe, Helpling mediates various household services from a single source, e.g. window cleaning, furniture assembly or painting work.

Helpling was founded by Benedikt Franke, Philip Huffmann and Rocket Internet in January 2014. Since then the company has raised 56.5 million Euros from investors such as Mangrove Capital Partners, Phenomen Ventures, Point Nine Capital, Lukasz Gadowski, Lakestar and Kite Ventures. Helpling is active in 9 countries in 3 continents: Australia, France, Germany, Ireland, Italy, the Netherlands, Singapore, UAE and UK.

pressmeddelanden