Helpling haalt 43 miljoen euro aan investeringen op.

12 MEI 2015
Samenvatting
Berlijn, 17 Februari, 2015: Helpling, het grootste online platform voor diensten aan huis in de wereld, heeft een investering ontvangen van 43 miljoen euro in de tweede investerings ronde. De investering komt van Lakestar, Kiteventures, Lukasz Gadowski en Rocket Internet. Samen met de eerste investerings ronde van ruim 13 miljoen euro in 2014 heeft Helpling in totaal inmiddels 56 miljoen euro opgehaald binnen een jaar.

Helpling biedt klanten de mogelijkheid binnen 60 seconden hun eigen betrouwbare en ervaren schoonmaker te boeken, direct uit hun buurt. Waar in het verleden de markt voor particuliere schoonmakers voor 98% zwart geregeld was, kan men nu via Helpling het wit regelen zonder daar significant meer voor te betalen.

“De markt voor diensten aan huis heeft wereldwijd een enorme potentieen wij winnen snel terrein op dit vlak. Deze investering is een belangrijk teken van vertrouwen in onze visie om de nummer één keuze te worden voor particuliere huishoudelijke diensten”, zegt Benedikt Franke, de Co-founder van Helpling. “We zullen deze investering gebruiken om onze leidende positie in klantervaring uit te breiden en de regionale beschikbaarheid in onze markten te vergroten."

Henrik Persson, Partner bij Lakestar, zei: “Lakestar heeft goede ervaring met investeren in vooraanstaande online marktplaatsen over de hele wereld. We zijn erg onder de indruk van het Helpling team en de snelle groei waardoor Helpling al de grootste is op drie continenten. De dienst-aan-huis markt is een enorme opkomende markt waarin Helpling het voortouw neemt. De transparantie en het gemak dat Helpling biedt is een mooi voorbeeld voor anderen partijen.”

De investering is een gevolg de snelle groei en uitbreiding van het bedrijf binnen en buiten Europa. Helpling begon in Berlijn in maart 2014. Vandaag, minder dan een jaar na de lancering, is Helpling beschikbaar in meer dan 200 steden over de hele wereld.

Philip Huffmann, Co-founder van Helpling: “Ons uitstekende tech en operationele expertise heeft ons in staat gesteld om een internationaal platform op te bouwen. We hebben meer dan 50.000 huishoudens overtuigd een schoonmaakhulp te boeken via Helpling in minder dan een jaar. De investering zal ons de mogelijkheid bieden om onze wereldwijde aanwezigheid te vergroten en de weg naar duurzame groei te versnellen”.

Over Helpling

De Berlijnse startup Helpling is wereldwijd het grootste online platform voor diensten aan huis. Op de website of mobiele app kunnen klanten een betrouwbare en verzekerde schoonmaakhulp vinden en boeken in slechts 60 seconden. De innovatieve online dienst geeft mensen de mogelijkheid toch een veilige en betrouwbare schoonmaker te vinden zonder de moeite. Helpling werd opgezet door Benedikt Franke en Philip Huffman met hulp van Rocket Internet in maart 2014. Het bedrijf heeft vandaag de dag meer dan 250 mensen in dienst en biedt haar diensten aan in meer dan 200 steden wereldwijd.

Over Helpling